Årsmöte och en trevlig kväll för hela familjen med seglarvännerna i RJK

Domstens båtklubb har några platser kvar till den 2/4 då de har besök av Meteorolog Jonas Trulsson som pratar sjöväder. Det bjuds på fika.

Vill du gå anmäl till domstensbk@gmail.com  senast 1/4.

Appar sjöväder och prognoser - tips för seglare

• 11 jan 2011

image: Årsmöte och en trevlig kväll för hela familjen med seglarvännerna i RJK

Fredagen den 4/2 kl. 19:00 håller vi årsmöte i RJK. Den officiella kallelsen följer nedan. Vi vill gärna poängtera för de som inte har varit med tidigare, att vi i RJK försöker göra årsmötet till mer än bara ett formellt arrangemang. Det blir också en trevlig kväll med god mat, prisutdelning, intressant information, bilder från den gångna säsongen och inte minst trevligt umgänge! Alla medlemmar är välkomna – så väl barn som vuxna. Längst ner på denna sida finns mer info om hur man anmäler sig till middagen. Med hopp om att få se just dig och din familj den 4/2!

Kallelse till årsmöte RJK 2010

Härmed kallas du till årsmöte fredagen den 4:e februari 2011.

Årsmötet avhålls i RHSS klubbhus med början kl 19.00.

Dagordning

1. Mötet öppnas.
  2. Fråga om mötets behöriga utlysande.
  3. Fastställande av dagordning.
  4. Val av ordförande och sekreterare till mötet.
  5. Val av justeringsmän som jämte ordförande skall justera protokollet, samt agera rösträknare.
  6. Föredragning av protokoll över föregående årsmöte.
  7. Föredragning av styrelsens årsberättelse med balans- och resultaträkning och revisorernas berättelse.
  8. Fråga om ansvarsfrihet för styrelsen.
  9. Val av ordförande, styrelseledamöter och funktionärer.
  10. Val av revisorer och revisorssuppleant.
  11. Val av ledamöter i valberedning.
  12. Fastställande av medlemsavgifter.
  13. Fråga om förslag som väckts av medlem genom skriftlig framställning till styrelsen senast den 24:e januari.
  14. Övriga frågor.
  15. Mötets avslutning.

Efter årsmötesförhandlingarna avhålles prisutdelning för veckoseglingar och klubbmästerskap. Anders Larzon från Svenska Seglarförbundet håller föredrag inför vårt JSM-arrangemang 2012. I samband med detta serveras en italienskinspirerad buffé till självkostnadspris: 200kr per vuxen och 100kr per barn (t.o.m. 15 år). Om buffé önskas, vänligen anmäl detta till annicaparaa@gmail.com, senast torsdagen den 27 januari 2011.  Klubben bjuder på läsk och lättöl. Övrig dryck medtages.

VÄLKOMNA!